Volvo Trucks lanceert uiteindelijk zijn Diesel Methane Euro 6

2017 zou het jaar moeten worden van de comeback van de Dual Fuel-technologie bij Volvo Trucks. Dat liet Lars Mortensson, milieumanager bij de Zweedse constructeur, onlangs in een interview met de Zweedse krant Dagens Nyheter verstaan. Volvo Trucks was destijds de enige constructeur die dualfuelversies van zijn Euro 5-generatie op de markt bracht. In vergelijking met motoren op CNG- of LNG-gas, boden de diesel-methaanmotoren van Volvo Trucks het voordeel dat ze de dieselcyclus behielden en dat prestaties van het vermogen en de koppel praktisch op hetzelfde niveau bleven als bij een klassieke motor van 460 pk. Sinds de komst van de Euro 6-norm is die diesel-methaanoplossing uit de cataloog verdwenen, maar de zaken zouden binnenkort moeten veranderen. Zonder al te veel over de prestaties van de toekomstige Diesel-Methaan-Volvo prijs te geven, laat Lars Mortensson toch weten dat het voertuig een actieradius tot 1000 kilometer zal hebben en dat het gasaandeel in de mengeling van de brandstof 90% zal uitmaken, wat de CO2-uitstoot bij klassiek gas tussen 10 en 20% zou inperken terwijl dit bij biogas tussen 80 en 90% zou zijn.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo