Volkswagen onthult zijn ID-chassis

Volkswagen gaat zijn toekomstige gamma elektrische voertuigen (wagens, SUV’s en lichte bedrijfsvoertuigen) op een gemeenschappelijk ID-platform baseren waar de constructeur onlangs enkele technische eigenschappen van heeft onthult. De basis van het gamma is een nieuw modulair platform (MEB) dat het mogelijk zal maken de productiekost te verlagen. Volkswagen is dus niet uitgegaan van een aangepast traditioneel platform. Op die manier heeft het voor een langere wielbasis en een kortere oversteek kunnen kiezen, om de binnenruimte zo groot mogelijk te maken. Bij de achteras is een elektrische motor ingebouwd en de batterijen zijn in de vloer van het voertuig geplaatst. Volgens Volkswagen maakt die indeling een optimale verdeling van het gewicht mogelijk, voor een maximaal rijplezier. Het overbrengen van het vermogen van de motor naar de achteras gebeurt via een automatische versnellingsbak met een overbrengingsverhouding. Via een snellaadsysteem van 125 kWh kan de batterij in 30 minuten van 0 tot 80% worden opgeladen. Als het eerste model van de ID-familie (een personenwagen met vier zitplaatsen) in 2020 op de markt komt, wordt het wachten tot 2021 of 2022 voor de lancering van de ID Buzz Cargo1, het eerste bedrijfsvoertuig van het gamma.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo