Van Uden NedCargo wil verspilling in de logistiek tegengaan

 25/03/2016  Yannick Haesevoets  Contract Logistics
Van Uden NedCargo wil verspilling in de logistiek tegengaan

Van Uden NedCargo heeft onlangs zijn ambities voor 2020 vastgesteld. De onderneming is voornamelijk gespecialiseerd in de logistiek van voeding, drank en retail en wil 100.000 unieke producten in een markt van 500 miljoen consumenten leveren. Kosten-, voedsel- en milieuverspilling moeten zo veel mogelijk worden tegengegaan. Om dit te bereiken is uitbreiding noodzakelijk, zowel qua diensten als geografisch.

“Onze focus op een logistieke keten zonder verspilling gaat verder dan het terugbrengen van kosten en CO2-uitstoot alleen. Er is op veel terreinen meer efficiency te behalen”, zegt Roderick de la Houssaye, directeur van Van Uden. “Op gebied van voedselverspilling, tijd, talent en veiligheid, onder andere. Verspilling tegengaan, zit soms in de details: een kleine aanpassing in onze manier van werken kan voor de klant tijdwinst opleveren, bijvoorbeeld. Maar ook grote technische investeringen, die aantoonbaar tot grotere efficiency leiden voor onze klant, gaan we niet uit de weg.”

Nieuwe diensten om te ontzorgen
Niet alleen geografisch slaat Van Uden zijn vleugels verder uit, ook qua dienstverlening. Met een full service orderdesk neemt Van Uden alle zorg voor orders van hun klanten over. Omdat de Van Uden-medewerkers in de warehouses de producten van hun klanten (producenten van voeding, drank en retail) onder hun hoede hebben, zitten ze dichter bij ‘de bron’.

Supermarktketens, horeca en retailers kunnen hun bestellingen dus evengoed direct bij Van Uden doen, in plaats van bij de producent. Vervolgens handelt Van Uden de orders netjes en snel af. Van Uden verzorgt desgewenst ook de financiële administratie, het voorraadbeheer, de klantenservice en de e-commerce-activiteiten. Dit naast extra diensten die men altijd al bood, zoals co-packing en accijnsadministratie.

Met klanten markten veroveren
Diederik Antvelink: “Wij hebben onze dienstverlening al fors uitgebreid de afgelopen jaren en ook al de eerste stappen naar het buitenland gezet. En we willen nog verder. Wat we graag willen is dat onze bestaande klanten met ons optrekken bij het ontwikkelen van nieuwe diensten en het veroveren van nieuwe markten. Om dit voor elkaar te krijgen, is natuurlijk een hoge klantwaardering noodzakelijk. Op deze manier zullen wij in 2020 ons doel kunnen bereiken: 100.000 unieke producten in een markt van 500 miljoen consumenten distribueren.”

van uden 2

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!