Uitdagingen en kansen in de chemische logistiek

 03/12/2018  Redactie  News Transport, IT, Advertorial
Uitdagingen en kansen in de chemische logistiek

Volgens LogiChem zal de markt voor chemische producten in 2035 naar verwachting 5,6 biljoen euro waard zijn. Dat is twee keer zoveel als nu.

Dit mag dan wel een geweldige kans lijken – en dat is het ook – maar als chemische bedrijven deze willen benutten, dan zullen ze hun klanten beter moeten leren begrijpen. Op dit moment staat de sector niet bepaald bekend om het centraal stellen van de klant en dit is vooral merkbaar als je kijkt naar hoe de supply chains beheerd worden.

Als je praat met de verantwoordelijken voor de logistiek in chemische bedrijven, dan noemen ze vooral prijs, betrouwbaarheid, snelle levering en transparantie als hun vier belangrijkste prioriteiten. Chemische supply chains zijn niet gebaseerd op deze vereisten en er is door de jaren heen weinig veranderd. Voor bedrijven die beslissen zich te focussen op deze elementen biedt zich een mooie kans aan.

Lees voor meer informatie over het implementeren van stapsgewijze veranderingen in de chemische logistiek het nieuwste e-book van het Market Intelligence bedrijf Aberdeen: ‘Digital Transportation Management: Key drivers for chemical and aggregate materials manufacturers’.

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!