TGW Logistics Group is een van de toonaangevende, internationale leveranciers van oplossingen voor material handling. Al meer dan 50 jaar implementeert de Oostenrijkse specialist sterk geautomatiseerde, efficiënte en toekomstbestendige fulfilmentcentra voor zijn klanten in de kernsectoren Fashion&Apparel, Grocery en Industrial & Consumer Goods. Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en
implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot besturingen en software. TGW vertrouwt daarbij op sterke partnerships in elke fase, van planning tot implementatie tot Lifetime Services.
TGW Logistics Group heeft vestigingen in Europa, China en de VS en telt meer dan 4.400 medewerkers wereldwijd. In het fiscale jaar 2021/2022 genereerde het bedrijf een totale omzet van 924 miljoen euro.
TGW BENELUX
In 2016 opende TGW een Benelux-vestiging in Oud-Gastel (Nederland). Vanuit deze locatie kan zowel de Belgische als Nederlandse markt bediend worden. Wat begon als een klein salesteam is vandaag een volwaardig team van meer dan 150 medewerkers. TGW Benelux omvat vandaag alle afdelingen van Sales & Solution Design, Project Management, HR, Finance, Health & Safety, Procurement tot Lifetime Services. Tot de referenties in de Benelux behoren klanten als Dassy, UpFresh, TVH, bol.com, Fource, stichd en Picnic. De groeiambities in de Benelux blijven hoog, mede vanuit een continue vraag uit de kernsectoren.
TGW Benelux is onderdeel van TGW Northern Europe dat meer dan 600 medewerkers telt op de volgende locaties: Verenigd
Koninkrijk (Market Harborough), Litouwen (Kaunas), Scandinavië (Göteborg) en Oud-Gastel (Nederland).
SOCIAAL ENGAGEMENT
De TGW Future Private Foundation is de eigenaar van TGW. Stichter Ludwig Szinicz schonk in 2004 al zijn aandelen aan de stichting en stelde daarmee de toekomst van TGW veilig voor de lange termijn. Geheel in lijn met de slogan “Focusing on people – Learning and Growing” streeft TGW ernaar om een open, vriendelijke en plezierige werkomgeving te creëren waar persoonlijke inspanningen om bedrijfssuccessen te behalen en persoonlijke ontwikkeling gelijkwaardig worden behandeld. Het grootste deel van de winst blijft in het
bedrijf en wordt opnieuw geïnvesteerd – in de medewerkers en de technologieën van morgen.
Tien procent van de winst van TGW gaat naar de TGW Fututre Wings, de non-profitorganisatie van TGW. Deze organisatie richt zich op het ondersteunen van jongeren bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling.