Still vernieuwt zijn RX-60 heftruck

 24/09/2019  Claude Yvens  Handling
Still vernieuwt zijn RX-60 heftruck

Still heeft een van zijn bestsellers een makeover gegeven. Het gaat over niet meer of niet minder dan de elektrische RX-60 25-35, die nu krachtigere prestaties en een minimale reactietijd biedt.

Het nieuwe RX-60-gamma evolueert voornamelijk op twee niveaus: een nieuwe structuur van de cabine en een nieuwe elektrische aandrijving. Zo is de cabine ruimer, wat het in- en uitstappen makkelijker maakt, en is er meer been- en hoofdruimte. Ook de zichtbaarheid vooraan is verbeterd, dankzij een lagere voorstructuur.

Wat mechanica betreft, zitten in de vooras van de RX-60 twee asynchroonmotoren van elk 8,5 kW. Still heeft ook een high-performanceoptie: 2 x 10,5 kW. Dat is 40% meer dan het vermogen van de huidige RX-60 en maakt een verplaatsing mogelijk van maximaal 21 km/uur. Interessanter is dat ook de tilsnelheid hoger ligt. De heftruck doet er nog slechts 11 seconden over om bij volle lading de maximale hoogte van 7,40 m te bereiken. Daarnaast heeft Still veel aan de reactietijden gewerkt: zo merken we een modus voor een snelle start op, waarmee de heftruck operationeel is van zodra de bestuurder heeft plaatsgenomen. En er is de automatische toepassing van de elektromagnetische handrem. Standaard wordt de vorklift geleverd met lood-zuurbatterijen van 775 Ah, maar lithium-ionbatterijen zijn uiteraard ook een optie. De accu’s zijn makkelijk bereikbaar via een nieuwe stalen zijdeur die tot 180 graden opendraait.

Hoewel het nieuwe model iets langer is dan de oude RX-60, is het toch wendbaarder. Bij een maximale stuurhoek draait de rotatie van de twee tractiemotoren om, waardoor de heftruck zo goed als ter plaatse kan keren.

Tot slot vermelden we nog dat de RX-60 als optie kan worden uitgerust met een geconnecteerde Still Nexxt-module die alle operationele gegevens naar het Fleet Manager-portaal doorstuurt.

Lees alles over Still in onze Transport & Van In Belgium directory!

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!