Renault Trucks netwerk verwacht veel van de Master

 16/04/2010  Claude Yvens  Economie, Service
Renault Trucks netwerk verwacht veel van de Master
De lancering van de nieuwe Renault Master is voor Renault Trucks Belgium een zeer belangrijke gebeurtenis. Normaliter verkoopt het netwerk van Renault Trucks jaarlijks tussen 300 en 400 Masters, maar de bedoeling is dat cijfer serieus op te krikken. De Master komt overigens goed op tijd en kan de distributeurs helpen hun voertuigenpark te vervangen dat sinds het begin van de crisis met 5 à 10% gedaald zou zijn.
 
Een van de redenen van de eerder lage verkoopscijfers was het prijsverschil tussen het Renault-netwerk en het Renault Trucks-netwerk. Iets waar de RT-verdelers zich vaak over bekloegen. Maar met de nieuwe Master mag dit verschil niet meer dan 2% bedragen. Bovendien meent Commercieel Directeur Jasper Konings van RTB dat het verschil gecompenseerd zal worden door de kwaliteitsvolle service van Renault Trucks dat het gewoon is om B2B-klanten te bedienen. Overigens zal de prijzenpolitiek aangepast worden in functie van versies omdat in eerste instantie gestart wordt met de commercialisatie van de gesloten bestelwagen-versies.  

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!