Renault toont zijn pick-up Alaskan

 03/09/2015  Claude Yvens  Economie
Renault toont zijn pick-up Alaskan

De Renault groep is al zeventien jaar lang Europees marktleider in het segment van de bedrijfsvoertuigen en heeft bovendien een sterke positie in Zuid-Amerika en Afrika. Toch schakelt de groep op internationaal niveau een nog hogere versnelling in, met een duidelijke doelstelling: Renault omvormen van een Europees merk en regionale speler tot een wereldwijd toonaangevende marktleider.

Om die doelstelling te realiseren stort de groep zich op het pick-upsegment, dat wereldwijd goed is voor één op drie verkochte bedrijfsvoertuigen. De groep presenteert zelfs twee modellen tegelijk: de Zuid-Amerikaanse Renault Duster Oroch en de Alaskan, die vandaag wordt onthuld. Deze showtruck met een laadvermogen van een ton blikt vooruit op een nieuw model met wereldwijde ambities.

 

Behalve dit offensief met nieuwe modellen en nieuwe markten lanceert Renault ook Renault Pro+, een wereldwijd, gespecialiseerd merk voor kopers en gebruikers van bedrijfsvoertuigen. Door via een gericht netwerk producten en diensten op maat van bedrijfsvoertuigen te verkopen zal Renault Pro+ zijn klanten een heel nieuwe ervaring bieden, zowel voor, tijdens als na de verkoop.

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!