Optitrack van Renault Trucks krijgt nieuwe functies

Optitrack, het inschakelbare systeem van Renault Trucks waarmee de chauffeur tijdelijk een integrale aandrijving krijgt, heeft nieuwe functies. Er komt ook een Optitrack+-versie met nieuwe hydraulische motoren voor klanten die in moeilijke omstandigheden rijden. Optitrack wordt aangeboden op de voertuigen van het C-gamma (cabine van 2,5 meter) en verhoogt tijdelijk de tractie door middel van twee hydraulische motoren in de voorste wielnaven. De hydraulische druk van het systeem werd verhoogd van 420 naar 450 bar, waardoor het maximumkoppel aan het wiel met 7 % toenam. Om in meer extreme omstandigheden een maximaal startvermogen te verzekeren, heeft Renault Trucks bovendien een ‘boost’-functie toegevoegd. Die functie kan de chauffeur inschakelen om de maximale druk te leveren aan de voorwielen. Andere nieuwe functies

  • Het Optitrack-systeem wordt automatisch uitgeschakeld zodra het voertuig 50 km/u rijdt (in plaats van 40 km/u voor de vorige versie) en wordt automatisch weer ingeschakeld bij 20 km/u.
  • een automatische kalibratie regelt voortdurend de parameters van het systeem, zodat het prestatieniveau niet wordt aangetast naarmate het voertuig ouder wordt.
  • er werd een bijkomende achteruitversnelling (R2) toegevoegd om de wendbaarheid op alle terreinen te verbeteren.

Vrachtwagens die in moeilijke omstandigheden moeten werken, kunnen worden uitgerust met Optitrack+, een verbeterde versie van het systeem die beschikt over nieuwe hydraulische motoren die het koppel op de voorwielen met 30 % verhogen. Volgens Renault Trucks leent Optitrack+ zich perfect voor grondwerken en transport van granulaten in moeilijke omstandigheden.  

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo