Nissan NP300 Navara, crossovers achterna.

 02/09/2015  TransportMedia  Economie, Van, Nieuwsbrief
Nissan NP300 Navara, crossovers achterna.

Nissan lanceert de nieuwe NP300 Navara, een pick-up die door de constructeur wordt voorgesteld als een combinatie van comfort, prestaties en elegantie.

Nissan heeft hiervoor inspiratie opgedaan bij zijn eigen crossover-gamma. De Navara is uitgerust met een stevig chassis, maar ook met een reeks technologische snufjes om zijn dynamiek en zijn veelzijdigheid te verbeteren. Zo is er de Around View Monitor (AVM) voor een panoramisch zicht van 360° en het remhulpsysteem Forward Emergency Braking (FEB), twee systemen die we voor de eerste keer in een pick-up zien. Verder zijn er de cruisecontrol, het controlesysteem voor afdalingen HDC (Hill Descent Control) en de starthulp op hellingen HSA (Hill Start Assist). Daarnaast heeft Nissan voor de Double Cab-versie ook een gloednieuwe vijf-link achterwielophanging ontworpen om het rijcomfort en het stuurgedrag te verbeteren, terwijl die ophanging toch 20 kg lichter is dan de vorige. De King Cab op zijn beurt, is uitgerust met vernieuwde en verbeterde bladveren: verhoogd en 7 kg lichter dan bij de vorige versie.

Binnenin is het dashboard volledig opnieuw ontworpen, terwijl de zetels vooraan inspiratie hebben opgedaan bij de NASA en ergonomisch erg zijn verbeterd. De Nissan NP Navara is verkrijgbaar met twee verschillende carrosserieën: de King Cab en de Double Cab. De NP Navara herken je meteen als een rasechte Nissan, dankzij de V-vorm in de grille en de boemerangvormige LED-dagrijverlichting.

Het voertuig wordt aangedreven door een nieuwe 2,3 dCi-motor waarvan Nissan beweert dat hij 24% efficiënter is dan zijn voorganger en de schoonste en zuinigste is uit de sector. Hij is verkrijgbaar in twee vermogens: 160 en 190 pk. De krachtigste van de twee heeft biturbo-technologie. De nieuwe Navara wordt voorgesteld in versie met twee- of vierwielaandrijving en een manuele versnellingsbak met zes versnellingen of een zeventrapsautomaat. Hij heeft een laadvermogen van meer dan een ton en een trekgewicht van 3500 kg.

De Double Cab-versie is 67 mm langer dan het vorige model en bereikt hiermee een recordlengte van 1578 mm. De laadbak van de King Cab-versie heeft een lengte van 1788 mm.

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!