Nissan in de aanval op de professionele markt

 27/07/2016  TransportMedia  Van
Nissan in de aanval op de professionele markt

In mei kondigde Nissan de invoering van zijn Promesse Client Nissan aan. Dat programma is op 5 pijlers gebaseerd: een bijstandsnummer dat 24/7 bereikbaar is, een onbeperkte bijstand, gesprekken aan de laagste prijs, een gratis diagnostiek en de ter beschikkingstelling van een vervangwagen wanneer er in de garage aan het voertuig moet worden gewerkt. Tegelijkertijd heeft Nissan ook het Business Center-concept ontwikkeld. Daarvan zijn er in België nu al 17 actief voor de professionele klanten (Fleet en Bedrijfsvoertuigen). Zowel bij de verkoop als in de werkplaatsen staan er gespecialiseerde contactpersonen voor de klanten ter beschikking. Daarnaast is er nog de activering van de “New Retail Environment” die berust op open ruimtes die de klanten een meer ontspannen context gunnen en de Nissan Services Pro”-contracten die specifiek voor de fleet- en LBV-klanten zijn opgesteld. Het merk zet duidelijk de grote middelen in om “de LBV’s in België en Luxemburg terug op de kaart te zetten”, zoals Jérôme Vervloet, Corporate Sales Director bij Nissan Belux het tijdens een perspunt uitlegde.

Daarnaast legt Nissan de laatste hand aan de opfrissing en de upgrade van zijn hele gamma bedrijfsvoertuigen naar Euro 6-niveau. Hiervoor heeft het geopteerd voor een combinatie katalysator/roetfilter op de NV200 en voor de Adblue op de Navara, de NV400, de NT400 en ongetwijfeld ook op de NV300. Dankzij de voorstelling ervan in Hannover kan Nissan zijn afzetgebied volgens de vraag van de LBV-markt uitbreiden.

Nissan heeft een jaar lang zowel aan de basis als aan de vorm gewerkt en als we kijken naar de inschrijvingscijfers van de voorbije maanden, dan kunnen we zeggen dat dit werk zijn vruchten begint af te werpen want het marktaandeel van Nissan vertoont een duidelijke stijging.

Lees alles over Nissan in onze Transport & Van In Belgium directory!

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!