Nieuwe motoren voor Tonero-assortiment bij TMH

 21/07/2016  Claude Yvens  News Logistics

Het complete Tonero-assortiment is nu uitgerust met nieuwe motoren. Klanten hebben de keus uit diesel- en LPG-motoren met koppelomvormer- of hydrostatische aandrijving.

Alle diesel- en LPG-modellen tot 3,5 ton zijn nu verkrijgbaar met hydrostatische aandrijving (HST), naast de traditionele koppelomvormeraandrijving (TC-aandrijving). Alle trucks zijn bovendien voorzien van LSPS (Load Sensing Power Steering) voor een hogere brandstofefficiëntie en een betere bestuurbaarheid.
Toyota heeft voor de nieuwe motoren van zowel de diesel- als de LPG-trucks het Kaizen-principe (continue verbetering) toegepast : “De 1ZS-dieselmotor voldoet aan de fase 3B-norm en staat daardoor garant voor een lage CO2-uitstoot. De bij deze motor toegepaste technologie heeft nog een voordeel: uit onafhankelijke brandstoftests is gebleken dat de motor zelfs onder zware rijomstandigheden bij alle toerentallen even krachtig is.  Bovendien zorgt de 1ZS voor een betere bestuurbaarheid. De motor is namelijk niet alleen geschikt voor alle lasten en toepassingen, maar heeft ook een laag geluids- en trillingsniveau”
De 1DZIII-dieselmotor is ook dankzij continue ontwikkeling nu nog kostenefficiënter.

Load Sensing Power Steering

Volgens TMH zorgt deze technologie “niet alleen voor een soepeler en intuïtiever rijgedrag, maar ook voor een consistente reactiesnelheid, ongeacht de last die wordt vervoerd. Bovendien zorgt LSPS afhankelijk van het model voor een aanzienlijke brandstofbesparing van 7 tot 14%, waardoor de totale gebruiks- en onderhoudskosten nog verder afnemen.”

 

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!