Mercedes-Benz Vans bedenkt de In-Van Delivery and Return

Mercedes-Benz Vans heeft een digitale oplossing uitgedacht om de logistieke operaties van servicetechnici eenvoudiger te maken. De oplossing heeft de naam In-Van Delivery and Return (IDR) meegekregen.

Het gaat over een digitale app die de doeltreffendheid en betrouwbaarheid van de logistiek optimaliseert en samenhangt met het materiaal dat door servicetechnici en de dienst na verkoop wordt gebruikt. IDR verbindt de servicevloot met de logistieke leveranciers, maakt via een digitale sleutel nachtelijke leveringen rechtstreeks in het voertuig mogelijk, vereenvoudigt retours en zorgt voor een grotere transparantie voor zowel de servicetechnici als de logistieke bedrijven. Het is de bedoeling dat de servicetechnicus ’s ochtends slechts in zijn voertuig hoeft te stappen en rechtstreeks naar zijn eerste klant te rijden. De avond voordien ontvangt een logistiek specialist nu alle informatie van de servicetechnicus en de dispatcher, zodat hij weet welke onderdelen en gereedschap hij voor zijn werk van de volgende dag nodig heeft. Via ‘keyless’ toegang (de scanner van de chauffeur bevat een digitale sleutel) levert de leverancier dat materieel ’s nachts rechtstreeks in het voertuig af, waarbij hij het overtollige gereedschap weer meeneemt. De fleetmanager beslist wie toegang tot het voertuig krijgt. Wanneer de leverancier het voertuig opent of sluit, worden de servicetechnicus en de dispatcher gewaarschuwd. Mercedes-Benz Vans mikt op het Europese klantenbestand met grote wagenparken voor technici van technische diensten en van de dienst na verkoop. Dit systeem wordt reeds gebruikt door de technici van de dienst na verkoop van de constructeur van werfmachines Liebherr.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo