Mercedes-Benz gaat zijn pick-up lanceren

 16/09/2015  Claude Yvens  Geen categorie
Mercedes-Benz gaat zijn pick-up lanceren

Na een uitstekend jaar 2014 en een jaar 2015 waarin het merk de grens van 300.000 in Europa verkochte eenheden doorbreekt, zet Mercedes-Benz zijn ontwikkelingsstrategie bij de lichte bedrijfsvoertuigen voort met de lancering van een pick-up die gebaseerd is op de nieuwe Nissan Navara.

In 2011 zette Daimler een strategie op die van Mercedes-Benz een wereldspeler in lichte bedrijfsvoertuigen moest maken, terwijl het merk tot dan toe vooral op Europese schaal actief was. Vier jaar later lijkt deze strategie haar vruchten af te werpen en wordt ze doorgetrokken met de commercialisering van nieuwe markten, maar vooral met de lancering van een nieuw gamma. Mercedes-Benz had nooit eerder een pick-up in zijn rangen, maar daar zal binnenkort verandering in komen met een voertuig waarvan de naam nog niet bekend is. Wel is al geweten dat hij zal uitgespeeld worden in de 1 ton klasse, wat meteen ook het model is dat het meest verkocht wordt in Europa en in de andere regio’s van de wereld. Eén uitzondering hierop is Noord-Amerika, waar zwaardere pick-ups de plak zwaaien.

Op onze belangrijke vraag naar de origine van dit nieuwe voertuig bevestigde Volker Mornhinweg, directeur van Mercedes-Benz Vans de informatie dat hij op de nieuwe Nissan Navara gebaseerd zou zijn: “Het design ligt vast, maar alles wat ik u kan zeggen is dat alles wat de klant zal zien en voelen Mercedes-Benz zal zijn. Een gedeelte van de motoren en transmissies zal ook van Mercedes-Benz origine zijn.”

Men mag dus verwachten dat de toekomstige pick-up zich meer van zijn voorbeeld zal onderscheiden dan de huidige Citan verschilt van de Renault Kangoo.

De datum waarop de pick-up van Mercedes-Benz gecommercialiseerd zal worden, werd nog niet aangekondigd.

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!