TRANSPORT Management 96 (maart 2018)

 21/03/2018  Yannick Haesevoets  


Bentley is the limit!

1.500 beslissingsnemers, winnaars van de bovenste plank en het fraaiste wat het wegtransport te bieden heeft: we kunnen niet anders dan tevreden zijn over de 26ste editie van de “Transport & Logistics Awards”! Tijdens die fantastische en lange avond van 1 maart, hoorde ik niets dan positieve geluiden. Iedereen was zichtbaar opgetogen!

Voor deze tweede editie onder het commando van het TRANSPORTMEDIA-team (*), hadden we nochtans enkele risico’s genomen. In eerste instantie was er de switch naar een nieuwe locatie. Van Tour & Taxis in Brussel, maakten we de verhuis naar de Nekkerhal in Mechelen. Het uitgangspunt was het vinden van een centrale locatie voor dit nationale event. We wilden bovendien af van de mobiliteitsproblemen in en rond Brussel. Onze nieuwe trekpleister beschikte dan nog eens over een parking, die naam waardig. Missie geslaagd! We gingen ook voor een compleet andere beleving met voor de gelegenheid twee gezellige podia, één voor de finalisten en een ander voor de winnaars. Ook hier slaagden we in ons opzet, want dit bijkomend ‘showbizz’-element stond garant voor een ware adrenalinekick! Deze editie was ook goed voor een première: de betrokkenheid van een luxemerk uit de auto-industrie, meer bepaald Bentley, overgoot deze avond met een extra glamoursausje…

Hier en daar hebben we enkele wijzigingen doorgevoerd, maar we hebben vanzelfsprekend voortgebouwd op de elementen die dit event al meer dan 25 jaar zo uniek maken. Zo willen we de decision makers uit het wegtransport een efficiënt netwerkevent aanbieden, waarbij “klasse” en ontspannen sfeer hand in hand gaan. Voor de sector van transport en logistiek is dit ook een moment bij uitstek om de absolute uitblinkers van het voorbije jaar op de voorgrond te plaatsen (voor ons indrukwekkend palmares verwijzen we graag naar de volgende pagina’s). We maken van dit evenement ook handig gebruik om initiatieven te belonen die het imago van onze sector een boost willen geven. Denken we maar aan “Love2Truck”, een campagne die op zoek gaat naar de meest gepassioneerde vrachtwagenbestuurder. Of aan de initiatieven van de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) die met het uitreiken van de “Truckveilig”-labels een bijdrage wil leveren tot nog meer verkeersveiligheid. Het zijn stuk voor stuk nobele initiatieven, die TRANSPORTMEDIA maar al te graag onder de spotlights plaatst.

Om af te ronden: de Transport & Logistics Awards waren meer dan ooit “the big place to be”!

Christophe Duckers,
Redactiedirecteur.

(*) In juni van 2016 nam TRANSPORTMEDIA de activiteiten van MMM Business Media over (organisator van de T&L Awards).