Logistics Management + Link2logistics = Link2logistics Management !
Aan de ene kant was TRANSPORTMEDIA op zoek naar een sterkere positie als uitgever in het segment van transport en logistiek. Jean-Marie Becker, gedelegeerd bestuurder van MMM Business Media, was – bij gebrek aan opvolging en om gezondheidsredenen – van zijn kant op zoek naar een betrouwbare overnemer voor zijn communicatie-activiteiten. In die zin was het een min of meer logische beslissing dat TRANSPORTMEDIA de activiteiten ‘transport & logistiek’ (vakbladen, bedrijfsmagazines, evenementen, website, …) van MMM Business Media heeft overgenomen. Reden genoeg dus om bij TRANSPORTMEDIA een overkoepelende communicatiepool voor alle spelers van de transport- en logistieke sector in de Benelux op te stellen. Het tijdschrift dat u nu vasthoudt, is het eerste concrete resultaat van deze samensmelting via fusie van de twee grootste namen uit de Belgische uitgeverswereld voor de logistiek: LOGISTICS Management en Link2Logistics (ex-Warehouse & Logistics). Ons doel? De logistieke beslissingnemers een nog hogere kwaliteit en nog relevantere informatie bieden. We zullen hierbij twee actielijnen volgen: enerzijds u de belangrijkste trends doorgeven die de logistieke wereld beroeren en anderzijds u de ‘best practices’ van de spelers uit de sector onthullen. Aarzel dus niet om ons de suggesties, (positieve of… negatieve) kritiek en opmerkingen door te geven die bij het lezen van ons magazine in u opkomen. Ter afsluiting wil ik graag nog even uw aandacht vragen voor het harde werk van Easyfairs om het salon ‘Logistics & Distribution’ nog beter aan de verwachtingen van de sector te laten beantwoorden. Het deed dit onder andere met een rijk programma van lezingen maar ook door via een herpositionering de nadruk te leggen op de fameuze ‘Last Mile’, die met de boom van de e-commerce toch zo strategisch is geworden. Prologistics is dood, leve Logistics & Distribution! Christophe Duckers, Managing Director TRANSPORTMEDIA.