Linde lanceert de hypergeconnecteerde heftruck 1202

 06/12/2019  Claude Yvens  Handling
Linde lanceert de hypergeconnecteerde heftruck 1202

Met zijn nieuwe 1202 lanceert Linde Material Handling een nieuwe generatie thermische heftrucks en neemt hiermee een nieuw modulair platform in gebruik dat van zich laat spreken door zijn enorme connectiviteitsgehalte.

Het 1202-gamma dekt capaciteiten tussen 2,0 en 3,5 ton, maar het nieuwe modulaire concept van het gamma beslaat een scala van 1,2 tot 5 ton, zowel bij elektrische als thermische aandrijving. Volgens Stefan Prokosch (Head of Product Management Counterbalance Trucks bij Linde Material Handling) zal dit de klanten helpen om transparant voor een duurzamere aandrijving te kiezen.

Ten opzichte van de actuele gamma’s melden we dat de instaphoogte verlaagd is naar 465 mm, dat de toegang tot de bedieningsplaats breder is en dat de cabine tien centimeter ruimer is. Ook op het vlak van veiligheid zijn verbeteringen aangebracht: zolang de operator geen veiligheidsgordel draagt, vertraagt de heftruck. Het gezichtsveld doorheen de hefmast is met 20% gestegen, er is een goed zicht langs de zijkant, een beter zicht naar achteren toe en een betere bescherming van het dak. De heftrucks zijn standaard uitgerust met de Linde Load Assist (die actief tussenkomt van zodra de lading zijn maximumcapaciteit nadert) en de waarschuwings- en assistentiesystemen Linde Safety Pilot en Linde Safety Guard.

De 1202 heeft een nieuwe motor, standaard met roetfilter, en een geoptimaliseerde hydrostatische transmissie. Volgens Linde verbruikt de 1202 minder, maar het zegt er niet bij hoeveel precies.

Het gamma is bovendien extreem geconnecteerd: de 1202 staat in contact met Lindes cloud, wat het maken van diagnoses en softwareupdates vanop afstand mogelijk maakt. Stefan Prokosch: “In de toekomst zullen we de heftrucks tijdens hun hele levenscyclus kunnen aanpassen aan de behoeften van de klanten, ja, zelfs aan behoeften die we nu nog niet kennen.”

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!