Kögel vereenvoudigt het vastsjorren met Strong & Go

Met de nieuwe Strong & Go-carrosserie van Kögel wordt het mogelijk om een schuifzeiloplegger samen te stellen die aan de strengste sjornormen voldoet zonder ladingstangen te gebruiken.  De Strong & Go-carrosserie is gebaseerd op het Novum-koetswerk met integraal dakzeil dat versterkt is met spanriemen en zijzeilen. Volgens Kögel maakt die oplossing het mogelijk de Daimler 9.5-richtlijn te respecteren zonder ladingstangen te gebruiken. Zo volstaat het bij dranktransport, wanneer een of twee lagen kratten op genormaliseerde palletten moeten worden vervoerd, om slechts één rij stangen te gebruiken van dezelfde hoogte als die van de eerste rij kratten, in plaats van drie of vier rijen zoals bij een normale carrosserie het geval is. Doordat die bovenste landingstangen kunnen worden weggelaten, verloopt de handling sneller en eenvoudiger. Het Strong & Go-principe wordt op alle varianten van de Kögel Cargo-, Mega- en Lightplus-voertuigen van de Novum-generatie toegepast en voldoet aan de DIN EN 12642 code XL-norm (weerstand van de carrosserie) en aan de Daimler 9.5-richtlijn.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo