Iveco: het jaar van de waarheid voor het LNG

Volgens John Venstra (Iveco Belgium) wordt 2017 een cruciaal jaar voor de ontwikkeling van de LNG-technologie voor het Belgische wegtransport. De eerst bestellingen voor de Stralis NP400 beginnen in elk geval binnen te lopen. Tien Stralis NP-voertuigen voor Vincent Logistics en drie voor Frans Hendrickx: twee symbolische vloten (die daarvóór trouwens geen Iveco kochten) die nu bij de eerste Belgische NP400-klanten horen. “In Nederland, waar het netwerk veel uitgebreider is, hebben we in 2016 al 120 Stralis NP-trucks verkocht, wat neerkomt op een kwart van de volledige Stralis-verkoop”, vertelt John Venstra. “In België hebben we alleen nog een locomotief nodig om de markt echt helemaal op gang te trekken. Wat infrastructuur betreft, zouden drie extra tankstations – waaronder één in Luik en één in de omgeving van Brussel – genoeg zijn om de twijfelende klanten over de streep te trekken. Het moment is in elk geval goed gekozen, aangezien de dieselprijs langzaam maar zeker aan het stijgen is.” De Daily is in vorm De Daily blijft het goed doen in België en heeft met zijn nieuwe Euro 6-generatie een marktaandeel van 9% bemachtigd. Ook hier gaat de aandacht naar de aandrijving via gas (zoals op de stand van ARGB), maar het is in de eerste plaats de Hi-Matic automaat die de verkoop omhoogstuwt. Eén Daily op twee wordt vandaag immers met deze versnellingsbak geleverd. Op zijn stand op het salon van de Lichte Bedrijfsvoertuigen zet Iveco ook zijn Business Up-service in de kijker. Dit is een open telematisch platform om verschillende functies mee te beheren (rijstijlanalyse, datacommunicatie met de basis…) en dit alles vanaf een eenvoudige smartphone.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo