Havi wil zijn CO2-uitstoot voor McDonald’s afbouwen… maar nog niet in België

Havi en Scania hebben een samenwerkingsovereenkomst ondertekend die stelt dat de Zweedse constructeur voertuigen op alternatieve brandstof en met alternatieve aandrijfsystemen aan de logistieker van McDonald’s gaat leveren… alleen valt België voorlopig uit de boot. Havi is ambitieus: tegen 2021 wil het 70% van zijn wagenpark overschakelen op alternatieve brandstof en alternatieve aandrijfsystemen. Vanaf het derde kwartaal van dit jaar zal Havi zijn Scania-voertuigen van de nieuwe generatie beginnen aangeleverd krijgen en zal het die vloot met Scania’s recentste tools beginnen opvolgen. Tegelijk zal Havi hybride voertuigen en voertuigen op gas beginnen gebruiken, twee domeinen waarop Scania pionierswerk verricht. Op termijn moet de CO2-uitstoot afkomstig van de bevoorrading van de Mc Donald’s-restaurants met 15 tot 40% dalen, afhankelijk van hoe de voertuigen worden ingezet. We kunnen dus alleen maar betreuren dat België niet bij de landen hoort waar die strategie in eerste instantie zal worden toegepast. In ons land heeft Havi een vestiging in Olen, van waaruit het niet alleen alle McDonald’s in België belevert, maar ook de Lunch Garden-restaurants en de verkooppunten van Le Pain Quotidien.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo