Gefco komt met twee “fygitale” oplossingen

De groep Gefco, die gespecialiseerd is in automobiellogistiek en multimodale supplychainoplossingen, laat weten dat het twee “fygitale” oplossingen op de markt brengt. Die oplossingen combineren fysieke vaardigheden en digitale technologie. De groep Gefco heeft besloten om zijn grote fysieke netwerk en zijn digitale deskundigheid samen te brengen om nieuwe, zogenaamde “fygitale” diensten te ontwikkelen. Zo stelt het bedrijf Chronotruck voor, een digitale marketplace die het onlangs heeft opgekocht en die gespecialiseerd is in vrachtvervoer. Chronotruck creëert banden tussen de vraag en het beschikbare aanbod en moet het expediteurs en transporteurs zo makkelijker maken om leveringen uit te voeren. De firma heeft 9000 klanten in Frankrijk en wil haar aanwezigheid in Europa uitbreiden. Het digitale platform is momenteel beschikbaar in zeven talen (Duits, Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Pools en Portugees). Daarnaast is er ook Moveecar, een digitaal platform dat Gefco samen met externe informaticaexperts heeft opgezet. Dat platform biedt actoren uit de automobiel- en mobiliteitssector (constructeurs, dealers, fleetmanagers, lease- en verhuurbedrijven, onlinehandelaars, …) een pakket logistieke diensten die de hele levenscyclus van een voertuig beslaat. Gefco meldt nog dat innovatie via digitalisering en gerichte aankopen de kern uitmaken van de groeistrategie van de groep.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo