Ford waagt zich ook aan een vrachtwagen op waterstof

Via JMC, de joint venture die het met de Chinese groep Jiangling Investment heeft opgezet, gooit nu ook Ford zich in de strijd om de trucks met brandstofcellen. De eerste twintig exemplaren van de JMV FCV zijn onlangs besteld.

De JMC FCV is een klasse 8-trekker die in China gehomologeerd is voor een GVW van 42 ton. Hij is gebaseerd op de Ford F-Max en neemt daar ook de cabine van over. Hij wordt aangedreven door brandstofcellen van 150 KW, waarmee hij een actieradius van 500 kilometer heeft. De batterijen zijn ontwikkeld door het Chinese bedrijf Horizon Fuel Cell Technologies, dat laat weten dat het al aan een nieuwe generatie batterijen werkt waarmee die autonomie tot 1600 km zou worden opgedreven. Zijn productiecapaciteit zou momenteel 10.000 volledige systemen per jaar bedragen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo