Ford is back

Omdat MAN en Iveco hun topmodellen pas lanceren in 2019/2020, zal de andere vedette van deze vakbeurs beslist de compleet nieuwe Ford Cargo worden, die in Turkije gebouwd wordt. Het nieuwe gamma wordt leverbaar vanaf eind dit jaar en Ford Otosan verbergt daarbij zijn Europese ambities niet. Er werden nu al met een aantal krachtige privé verdelers in Oost-Europa akkoorden voor distributie getekend. Daarbij vinden we bedrijven die goed geplaatst zijn in landen als Roemenië (Cefin Trucks) of Rusland (de Belgische groep TH Trucks, die grote ambities koestert voor dit nieuwe gamma). Wat kunnen we nu verwachten van de nieuwe Ford Cargo, waarvan de ontwikkeling naar het blijkt 1.200 personen gedurende vijf jaar heeft gemobiliseerd? Uiterlijk lijkt hij precies op een klassieke, Europese trekker. Frontaal beweren kwade tongen zelfs dat het een kloon is van de Volvo FH. De zijkanten doen dan weer meer denken aan de Scania R of S. Het geheel is zeker niet slecht, maar evenmin revolutionair. De cabine komt er in twee breedtes (2160 en 2500 mm) en Ford spreekt van een verhoogde versie, waarin de motortunnel totaal ontbreekt. Mechanisch zal de Cargo een nieuwe Euro 6 motor gebruiken, waarvan we nu alleen weten dat die een vermogen van 500 pk heeft.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo