Fiege breidt leverservice uit met real time tracking & tracing

 29/05/2012  Yannick Haesevoets  Economie
Fiege breidt leverservice uit met real time tracking & tracing

Fiege heeft een innovatief track & trace systeem geïmplementeerd in zijn Home Deliveries netwerk dat de consument thuis toelaat om zijn levering tot op de minuut te volgen. Op die manier kent hij ook het exacte levertijdstip.

Fiege heeft een vernieuwend softwarepakket ingevoerd in zijn 2-Man Handling netwerk waardoor consumenten hun zendingen continu online kunnen volgen en zo precies weten hoe laat ze hun levering mogen verwachten. “De meest gestelde vraag van de klant aan webwinkels is immers hoe laat zijn bestelling bij hem thuis wordt geleverd”, verklaart Nourdyn El Moussati, Project Manager binnen Fiege. “Met deze nieuwe service beantwoordt Fiege deze vraag van de consument en neemt het zijn onzekerheid weg.”

Het communiceren van de exacte levertijd staat tijdens het hele leverproces centraal. Nadat de consument online zijn bestelling heeft gedaan, krijgen zowel hij als de opdrachtgever meteen een e-mail met een link naar het klantenportaal. Op dit portaal kan de klant niet alleen zijn zending van het begin tot aan het einde real time volgen, maar kan hij ook alle specifieke details met betrekking tot de rituitvoering opvolgen en hier proactief op reageren. Daarnaast heeft Fiege nog andere tools beschikbaar om de klant te informeren over de aankomsttijd van de levering. Zo stuurt Fiege de avond voor de levering een sms naar de consument met een tijdsvenster van twee uur waarbinnen zijn product geleverd zal worden. De dag zelf wordt de consument een uur op voorhand nog eens opgebeld om hem eraan te herinneren dat Fiege onderweg is.

Voor de implementatie van deze functionaliteit heeft Fiege gekozen voor de softwareoplossing van Aventeon (Logistics.One) in combinatie met GPS gebaseerde PDA’s (Personal Digital Assistants) van Motorola.

 

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!