Een “belangrijke” evolutie voor Renault Trucks T

 23/03/2016  TransportMedia  Economie, Trucks, Nieuwsbrief
Een “belangrijke” evolutie voor Renault Trucks T

Drie jaar na zijn lancering maakt Renault Trucks T een eerste evolutie mee die door de Franse constructeur zelf als “belangrijk” wordt bestempeld.

Zo werd de versie 2016 van de T bijgewerkt op het niveau van het chassis en van de aandrijflijn. Doel: de rentabiliteit van de transportbedrijven verbeteren door het verbruik tot 2% te beperken en tot 114 kg aan laadvermogen te winnen. Renault Trucks stelt hiervoor in optie een spoiler onder de bumper voor die toelaat om de luchtstoringen te verminderen. Daarnaast is er een nieuwe vaste en lichtere dakspoiler zonder metalen armatuur waardoor er gemakkelijk lucht binnen kan. Wat het chassis betreft, zijn verschillende elementen opnieuw ontworpen of lichter gemaakt om een zo groot mogelijk laadvermogen te behalen. De transporteur kan ook een aluminimum koppelschotel op de trekker laten installeren. De DTI 11- en DTI 13-motoren (die laatste met een common rail-injectie) zijn eveneens geüpdatet. Ze beschikken nu over een betere verbranding en hebben bijgevolg een lager verbruik. De motoren beantwoorden nu al aan de toekomstige Euro 6 step C-norm die op 31 december van kracht wordt.

Tot slot stelt Renault Trucks de voorspellende cruisecontrol Optivision voor die voortaan met een gps in verbinding staat. Hiermee kan de strategie worden bijgesteld om van versnelling te veranderen en kan de snelheid van het voertuig aan het reliëf van het te volgen traject worden aangepast. Met het Fuel Eco +-pak, dat het Fuel Eco-pack (beperkte power mode, ecologische cruisecontrol met Optiroll freewheel-systeem, uitschakelbare luchtcompressor, stuurpomp met variabel debiet, automatische motorstop) aan de Optivision koppelt, kunnen transportbedrijven volgens Renault Trucks het verbruik van hun voertuigen tot 5% terugdringen.

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!