De Mitsubishi L200 moet de Ranger het vuur aan de schenen leggen

Tijdens de dynamische voorstelling van de nieuwe Mitsubishi L200, heeft Daniel Nacass, General Manager PR Europe, het belang van deze lancering extra in de verf gezet. De L200 moet immers de concurrentie aangaan met de Ford Ranger, die al jarenlang aan de top staat binnen dit segment.

“De pick-up-markt is relatief stabiel en vertegenwoordigt ongeveer 1% van het aantal verkochte voertuigen in Europa. Het belang van dit segment verschilt enorm van constructeur tot constructeur. Bij mastodont Ford is de Ranger goed voor ca. vier procent van de verkoop (nvdr: 51.500 op 1,351 miljoen of 3,8%). De L200 is voor ons de nummer twee in onze verkoopcijfers en vertegenwoordigt 12,7% van ons volume!”

Dit segment is dus van fundamentele waarde voor Mitsubishi. Het Japanse merk heeft gigantisch veel geld geïnvesteerd in dit voertuig. Met 51% nieuwe onderdelen, wordt deze L200 beschouwd als de zesde generatie, en dus niet als een facelift van de vijfde. Daniel Nacass was groot genoeg om toe te geven dat de inspiratie voor deze evolutie bij de Ford Ranger werd gehaald. De Ranger is de benchmark in dit segment en moedigt de concurrentie aan om aan zelfreflectie te doen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo