Citroën laat zijn Jumper-aanbod evolueren

 04/07/2019  Michel Buckinx  Van
Citroën laat zijn Jumper-aanbod evolueren

Citroën laat weten zijn Jumper-gamma te hebben herzien “om op basis van zijn gebruik een antwoord op maat te kunnen aanbieden”. Zo doen er twee nieuwe versies hun intrede, naar het voorbeeld van de Worker en Driver van de nieuwe Berlingo Van.

Het Jumper-gamma laat u kiezen uit 4 lengtes, 3 wielbasissen en 3 hoogtes. Dat betekent een stalen bestelwagen met in totaal 8 laadvolumes van 8 tot 17 m3. De Jumper komt in 4 versies, waarvan er 2 nieuw zijn: de Worker en de Driver. “Met zijn stalen beschermingsplaat onder de motor en de intelligente tractiecontrole” is de Worker-versie bestemd voor “klanten die in veeleisende omstandigheden werken en gewend zijn aan moeilijk berijdbaar terrein zoals bouwwerven”. De Driver-versie richt zich dan weer tot “klanten die lange ritten binnen of buiten de stad verzorgen, en doet dit met een hoog comfortniveau met bijvoorbeeld de achteruitrijcamera of het Safety Pack”.

Citroën heeft ook een nieuw basis- en kerngamma. Die heten respectievelijk Control (met o.a. ABS, ESP, bestuurdersairbag, assistentie bij het wegrijden op een helling) en Club (met hulp bij het achteruit parkeren, een MP3-audiosysteem, bestuurderszetel met armleuning, …). We vermelden ook dat het Jumper-gamma op comfort, veiligheid en bestuurbaarheid heeft ingezet: dodehoekdetectie, detectie van voertuigen achter de wagen, Citroën Connect box (met opvolging van het verbruik, tracking van de voertuigen in geval van diefstal, lokalisatie van het voertuig, opvolging van het onderhoud en ecoDriving).

Daarnaast heeft de constructeur aan een nieuwe Euro 6.2-motor gedacht: een 2,2L BlueHDI vervangt de huidige 2,0L. Hij heeft drie mogelijke vermogens (120, 140 en 165 pk) en is aangesloten op de BVM6 mechanische versnellingsbak.

Dit nieuwe gamma is in de Belux op de markt gebracht.

Tot slot signaleren we nog dat er ook een 100% elektrisch aanbod wordt verwacht (actieradius van 225 of 270 km NEDC, afhankelijk van de versie). Dit gebeurt in samenwerking met BD Auto, dat de elektrificatie en de homologatie op zich neemt. Citroën bevestigt nogmaals dat het tegen 2025 van zijn hele gamma een elektrische uitvoering wil hebben en dit zowel bij de personenwagens als bij de LBV’s.

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!