Bubble Post-oprichter lanceert nieuw platform voor pakjesleveringen

Anthony Viaene, die eerder ook koerierbedrijf Bubble Post opstartte, heeft de technologie achter Bubble Post teruggekocht. Op basis hiervan werd het nieuwe platform Dropon ontwikkeld.

Dropon wil de groei van e-commerce in goede banen leiden en is verder gebouwd op het platform waarmee Bubble Post zijn last mile leveringen uitstippelde. “Alle ondernemingen die dagelijks dynamische leveringen doen kunnen via het platform de leverrondes plannen”, legt Anthony Viaene uit. “Dat kan volledig automatisch, het algoritme bepaalt het snelste
traject. We gebruiken daarvoor zowel historische verkeersdata als real time data. Maar onze klanten kunnen het ook gemakkelijk manueel aanpassen wanneer de ene levering dringender is dan de andere of wanneer ontvangers speciale wensen hebben meegegeven. Vervolgens dispatcht het platform de leverrondes naar de smartphones van de
chauffeurs. De rondes worden de hele tijd gemonitord. Zo kunnen onze klanten onmiddellijk bijsturen, en kunnen de chauffeurs hun traject aanpassen aan files, ongevallen of andere onverwachte obstakels.”

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo