Best Professional VAN

Op 21 juni 2018 brengen TRANSPORTMEDIA, FEBIAC en TRAXIO, met de actieve medewerking van Touring, de volledige LCV-markt in België samen. We willen hiermee de LCV-sector in een positief daglicht zetten en zijn beste vertegenwoordigers jaarlijks een moment van glorie bezorgen. Het evenement gaat door bij de Waerboomhof in Groot-Bijgaarden.

Eén van de meest begeerde prijzen op de avond zal zonder twijfel de BEST PROFESSIONAL VAN zijn. En het zijn jullie, lezers van de site Transportmedia, die gaan stemmen voor jullie favoriete bestelwagen, uit een lijst van de volgende negen kandidaten: Hyundai H350, Ford Transit Custom, Iveco Daily Blue Power CNG Hi-Matic, Mercedes Sprinter, Opel Vivaro, Renault Master, Renault Trucks Master, Volkswagen Crafter en MAN TGE.

U kent reeds uw favoriet? Ga meteen naar het stemformulier! »


Ford Transit Custom

De vaandeldrager van het Transit gamma, de Custom, werd voorgesteld in een vernieuwde versie. De 1 ton bedrijfswagen kreeg maar liefst 2000 wijzigingen. Onder meer de 2-liter Ford motor werd efficiënter door een 13 % lager verbruik en 20 % meer koppel. Hij is er in versies van 105, 130 en 170 pk. Nieuw is tevens een automaat. Verder nog twee dakhoogtes, twee wielbasislengten, 2600 of 3400 MTM en tal van uitvoeringsvarianten.

Hyundai H350

De Hyundai H350 vormt het aanbod van de Koreaanse constructeur in het segment van de 3,5 ton bestelwagens. Het gamma van de H350 omvat gesloten bestelwagens, bestelwagens met dubbele cabine, chassis/cabine versies en een 16-persoons bus. De 2,5-liter dieselmotor van Hyundai levert naar wens 150 of 170 pk en wordt gekoppeld aan een versnellingsbak met zes verhouding. In de bestelwagen kan het laadvolume oplopen tot 12,9 m3.

Iveco Daily Blue Power CNG Hi-Matic

De Daily Hi-Matic is uitgerust met een automatische versnellingsbak met acht verhoudingen en auto-adaptieve schakelstrategie. De onderhouds- en herstellingskosten zijn tot 10 % lager dan bij een manuele transmissie. De Hi-Matic is tevens te combineren met een 3-liter motor (136 pk – 350 Nm) aangedreven door aardgas (Blue Power CNG). De emissies zijn aanzienlijk lager en de brandstofprijs is uiteraard bijzonder interessant. De automaat en de CNG-motor zijn te combineren met tal van varianten van de Daily.

MAN TGE

Een bestelwagen met de snuit van een stoere vrachtwagen dat is de TGE van MAN. De klant krijgt een lichte bedrijfswagen, ontworpen zoals een vrachtwagen en met alle dienstverlening die eigen is aan het merk. De variaties zijn bijzonder groot: gesloten bestelwagens, combi’s, chassis/cabines, voorwielaandrijving, achterwielaandrijving en vierwielaandrijving. De 2-liter levert voldoende vermogen (102 tot 177 pk) en kan gekoppeld worden aan een manuele of automatische bak met acht verhoudingen.

Mercedes-Benz Sprinter

23 jaar na de lancering van de eerste generatie van de Mercedes Sprinter lanceerde de Duitse autobouwer een volledig vernieuwd model. De nieuwe Sprinter kan bogen op een comfort en veiligheid die op het niveau van een personenauto zitten. Tegelijkertijd biedt hij maximale kostenefficiëntie dankzij lagere exploitatiekosten en uitgebreide internetconnectiviteit.

Er zijn acht carrosserievarianten met een MTM van 3 tot 5,5 ton, voor een totaal van 1700 basisvarianten en een laadvolume tot 17 m3. De nieuwe Sprinter kent voorwiel- of achterwielaandrijving. Nieuw zijn tevens een automatische versnellingsbak met negen verhoudingen en een nieuwe manuele versnellingsbak met zes verhoudingen.

Opel Vivaro

De compacte Vivaro biedt toch een interessant laadvolume (tot 8,6 m3) en laadvermogen (tot 1200 kg). Hij heeft bovendien alles mee om er een zakelijk kantoor van te maken, inclusief alle moderne communicatiemiddelen. De 1.6 CDTi Turbo (95 pk) en BiTurbo (145 pk) motoren zijn een voorbeeld van zuinigheid. Het aantal uitvoeringen en extra uitrusting is bijzonder groot voor deze bestelwagen in de middenklasse.

Renault Master

De grote bestelwagen van Renault is er niet alleen in gesloten versies, maar ook als combi en chassis/cabine met voor- of achterwielaandrijving. Dubbele cabines zijn voor de Master ook mogelijk. De dCi Energy motoren (110 tot 165 pk) zorgen voor het vermogen. Alternatief is er de volledig elektrische variant Master Z.E., geheel ontwikkeld voor milieuvriendelijke leveringen in de stad. De Renault Master is tevens leverbaar in speciale versies af fabriek.

Renault Trucks Master

Het gamma van Renault Trucks start met de Master, een lichte bedrijfswagen met een MTM van 2,8 tot 4,5 ton. Hij wordt aangeboden in talrijke uitvoeringen: gesloten bestelwagen, combi, bus, chassis/cabine (enkele of dubbele cabine) en platform cabine. Voor elke opdracht kan er dus een Master op maat gebouwd worden, waarvoor Renault Trucks contacten onderhoud met alle gespecialiseerde carrosseriebouwers. Bovendien geniet de koper van de gespecialiseerde vrachtwagenservice van het merk.

Volkswagen Crafter

Volkswagen ging zijn eigen weg met de jongste Crafter en bundelde al zijn ervaring in de zwaarste klasse lichte bedrijfsvoertuigen. Het gamma is bijzonder ruim qua basisvarianten (gesloten bestelwagen, combi, chassis/cabine) en aandrijving (voor- of achterwielaandrijving en 4×4). Voor de aandrijving wordt de bekende 2-liter diesel gebruikt met 102 tot 177 pk, die nu ook aan een moderne achttraps automaat kan gekoppeld worden. De Crafter is tevens een uitstalraam voor alle veiligheidsvoorzieningen die er op de markt beschikbaar zijn.

Stem op uw favoriet!