Bandenlabel: de erkende merken mogen communiceren

 31/05/2012  Claude Yvens  Economie, Andere leveranciers
Bandenlabel: de erkende merken mogen communiceren

Sinds 30 mei mogen de bandenfabrikanten informatie geven over de prestaties van hun banden. Dit in het kader van een nieuw Europees bandenlabel. Dit label zal van toepassing zijn voor banden die vanaf 1 juli 2012 geproduceerd worden. Vanaf 1 november zal de klant daarmee op een uniforme manier geïnformeerd worden. De redacties van Fleet & Business en Truck & Business zullen een gemeenschappelijke en volledige bijlage voorzien over dit label en over de gevolgen ervan in hun respectievelijke juninummers.
Volgens onze informatie, en buiten de effecten van de aankondiging die nog steeds mogelijk is, zal het merendeel van de merken met hun communicatiecampagnes van start gaan op 1 juli voor de autobanden (Bridgestone, Continental, Michelin en Yokohama) en wat later voor de vrachtwagenbanden. Goodyear/Dunlop en Hankook starten met hun campagnes vanaf het begin van de maand juni.

Tagged With: BridgestoneContinentalMichelinYokohamaGoodyear/DunlopHankook

Ontvangt u onze wekelijkse nieuwsbrief nog niet? Schrijf je dan hier in!