B-CLOSE groeide op vijf jaar tijd met 37%

B-CLOSE viert vandaag zijn vijfjarig bestaan. In die vijf jaar groeide de heftruckbranche fors. De  heftruckverdeler kon hiervan profiteren, onder andere door in te spelen op de trends in de markt en meer bepaald op de ‘servitization’. “Vandaag vraagt de markt dat we de klanten volledig ontzorgen”, zegt CEO Eric Maertens. Vijf jaar geleden maakt Barloworld Handling een doorstart via een management buy-out. Zo kwam het bedrijf voor 100% in Belgische handen terecht en kon beter ingespeeld worden  op de specifieke noden van de Belgische markt. B-CLOSE is herdoor gaandeweg verder opgeschoven naar een serviceorganisatie. “2017 was net als 2016 een recordjaar en ook voor 2018 zijn de verwachtingen hooggespannen. Ook bij B-CLOSE merken we deze evolutie. De verkoop groeit elk jaar, maar ook het aantal servicecontracten stijgt”, stelt Maertens. “Waar andere grote spelers rechtstreeks afhankelijk zijn van de fabrikant en enkel toestellen van het eigen merk onderhouden, heeft ons bedrijf met zijn service op alle merken een unieke positie in de markt”, zegt Maertens. “Servicetechnieker wordt steeds meer een knelpuntberoep. B-CLOSE kan als onafhankelijke speler met een netwerk van meer dan 115 servicetechniekers dat tekort opvangen”. Tijdens die vijf jaar werd ook een multibrand-strategie uitgerold, eerst met Hyster (heftrucks en magazijntrucks) en dan met Bulmor (zijladers), Carer (elektrische heftrucks), Utilev (heftrucks) en Charlatte (industriële trekkers). Naast de verkoop van deze merken biedt B-CLOSE ook leasing en kortetermijnverhuur aan, alsook tweedehandstrucks.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo