60.000 Satellic OBU’s worden gedeactiveerd – en de uwe?

Vanaf 1 juli zal Satellic beginnen met het deactiveren van OBU’s die uit de verkoopautomaten zijn teruggetrokken, maar nog niet gekoppeld zijn aan een volledig account op de Satellic site.

Bij de invoering van de kilometerheffing op 1 april 2016 hebben veel gebruikers hun OBU’s uit een van de vele verkoopautomaten verspreid over het land en aan de grenzen teruggetrokken. De procedure bestond uit het aanmaken van een Fast Track account zonder gegevens zoals een e-mailadres, een volledig adres en/of een BTW-nummer. Wie destijds de kleine lettertjes van de algemene verkoopsvoorwaarden las, kon zien dat de contractduur van de OBU in dit geval slechts twee weken was. Satellic had echter alle OBU’s in dienst gehouden, maar dit zal vanaf 1 juli niet meer het geval zijn. Geleidelijk aan zullen alle betrokken OBU’s een melding ontvangen dat de geldigheid van het apparaat slechts 15 dagen bedraagt. Tien dagen later wordt er een herinnering gestuurd. Volgens onze informatie gaat het hier om ongeveer 60.000 van de 600.000 OBU’s die sinds 2016 in omloop zijn gebracht, waarvan er 30.000 nooit zijn gebruikt.

Hoe verlengt u de contractuele levensduur van een OBU?

Ga gewoon naar het Satellic Road User Portal en koppel de OBU aan uw volledige gebruikersaccount of upgrade direct bij servicepunt. Anders wordt de OBU na 15 dagen gedeactiveerd. Satellic zal de betrokken gebruikers enkele malen voor de noodlottige datum op de hoogte stellen.

Het blijft mogelijk om een nieuwe OBU te verkrijgen bij een servicepunt, maar de procedure voor het verkrijgen van een OBU vereist nu een BTW-nummer, een volledig adres en een e-mail.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo