30% van de klanten van Vedrova zijn bereid meer te betalen voor duurzaam transport

Transportfirma Vedrova heeft met survey gepeild naar trends en noden in de sector. Deze bevraging vond plaats bij 61 klanten en prospecten van Vedrova en wijst uit naar een vrij grote bereidwilligheid om meer te betalen voor duurzame transportoplossingen. 

Vedrova (een onderdeel van de TP&H Group uit Herentals) heeft een breedschalige transportsurvey gedaan bij 61 klanten en prospects. Uit de resultaten wordt duidelijk dat voor veel verladers service blijft primeren boven duurzaamheid. Zo zijn transparante, duidelijke en snelle communicatie (98%), professionaliteit (92%) en oplossingen voor last minute diensten (86%) de belangrijkste factoren in de keuze van een transportpartner. Ook controle over en de veiligheid van de goederen blijft doorslaggevend. 87% van de bevraagden geeft aan dat ze in de toekomst graag hun goederen in real time willen kunnen volgen.

Daaruit blijkt ook dat bijna 30% van de verladers zouden bereid zijn meer te betalen voor duurzamer transport. “We hebben expliciet gevraagd of men meer zou betalen voor duurzaam transport en daarop heeft bijna 30% positief geantwoord. Bijkomend vindt 50% van de respondenten de ecologische footprint van de transport partner een belangrijk element wanneer hij/zij ervoor kiest om met een partner samen te werken”, zegt Managing Director Walter Drossaert. Het tijdstip van het transport wijzigen om de ecologische voetafdruk te verkleinen, zien vier op de vijf bedrijven niet meteen zitten. 40% geeft wel aan dat ze in de toekomst een beter inzicht willen in lege cargoruimtes.

Transportfirma Vedrova is een onderdeel van de TP&H Group uit Herentals. Ze is gespecialiseerd in weg- en intermodaal transport in Europa en naar de GOS-landen en Centraal-Azië, en legt de focus sinds 2015 ook op West-Europa. Vedrova stelt een twintigtal mensen te werk.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo