Transportmanagement.be

Van Osselaer Peter & Co kiest voor DAF CF

 11/10/2016  Claude Yvens  News Transport
Van Osselaer Peter & Co kiest voor DAF CF

DAF neemt sinds kort een prominente plaats in de vloot van Van Osselaer Peter & Co. Een vloot die niet groter dan twaalf trucks mag worden.

Peter Van Osselaer is de zoon van de mede-zaakvoerders van Van Osselaer-Pieters, het toenmalige transportbedrijf dat verkocht werd aan Trans-o-flex op het moment dat Peter net afgestudeerd was. Na omzwervingen bij Groeninghe Transport en DSV besloot hij eind jaren 90uiteindelijk zijn eigen zaak te beginnen. “Onze core-business was bij het begin dedicated transport en dat kunnen we enkel optimaal uitvoeren indien we niet te groot worden. Daarom dat wij opteerden mee te groeien met onze klanten en te filteren in ons cliënteel, zodat je tegen die ideale vlootgrootte kunnen blijven aanleunen”, legt Peter Van Osselaer uit. Hij breidde de vloot uit tot twaalf voertuigen, om daarna op dat niveau te blijven en zich verder te specialiseren in het logistiek gebeuren (Van Osselaer Peter & Co heeft 3.000 palletplaatsen op twee locaties).
Vijf van die twaalf trucks zijn nu DAFs : 4 DAF CF FA 4×2 bakwagens met 280 pk en een DAF CF FAN 6×2 bakwagen met slaapcabine en meeloopas, die 310 pk produceert. Peter Van Osselaer tekende een MultiSupport contract bij DAF, om niet met onaangename financiële verrassingen geconfronteerd te worden. “Het is daarom ook belangrijk dat depannage geïntegreerd is, want deze kosten kunnen heel snel oplopen. Bovendien staat Aerts Trucks voor een goede service”, getuigt Peter Van Osselaer.

Peter Van Osselaer foto 1

 

Kilometerheffing + Eurovignet

Zijn trucks zijn actief in heel België, maar ook net over de grenzen. Dat is sinds de invoering van de kilometerheffing niet echt een ideale situatie. “Onze chauffeurs moeten in 80% van de gevallen net over de grens met Nederland en Luxemburg zijn en dat betekent organisatorisch dat toch 75% van je wagenpark een Eurovignet nodig heeft. Een chauffeur die zich bijvoorbeeld in Kapellen bevindt en die nog dringend iets moet gaan ophalen in Roosendaal, moet over een vignet beschikken. Maar dat betekent wel dat de redenering dat de kilometerheffing gecompenseerd wordt door het wegvallen van het Eurovignet voor ons in 75% van de gevallen niet klopt”, aldus nog Peter Van Osselaer.