Transporteurs beu over wachttijden GCS terminal

MSC PSA European Terminal en DP World Antwerp mogen dan wel binnenkort de klok rond openblijven, wachttijden op andere terminals blijven transporteurs zuur opbreken. Febetra, TLV en UPTR vragen structurele maatregelen aan containerdepot GCS van DP World. Daar doen lange wachttijden zich voor sinds augustus 2016. “Deze nutteloze wachturen kosten de vervoerder handenvol geld en hebben tot gevolg dat de dagplanning niet kan afgewerkt worden en dat het respecteren van de rij- en rusttijden in het gedrang komt. Bovendien blijven de volumes verder stijgen bij GCS waardoor deze wachttijden nog meer zullen oplopen. Vervoerders schuiven gemiddeld 2,5 uur aan telkens zij een lege container op- of afzetten. Elk uur dat de vrachtwagen staat aan te schuiven, kost de vervoerder gemiddeld meer dan 70 €. Dit kan onmogelijk door de sector gedragen worden en wordt integraal doorgerekend”, zeggen de drie federaties. De aanpassingen die GCS ondertussen heeft doorgevoerd blijken ruim onvoldoende te zijn. Eventuele bijkomende ingrepen zouden niet voor de zomer gerealiseerd zijn. Febetra, TLV en UPTR dringen aan op structurele maatregelen die op korte termijn de totale bezoektijd bij GCS tot maximum één uur beperken.  

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo