Transportmanagement.be

Renault Trucks stelt zijn D ‘2 meter’ voor

 25/11/2013  Claude Yvens  Expertise Center, Trucks & Trailers
Renault Trucks stelt zijn D ‘2 meter’ voor

Renault Trucks kondigde in juni laatstleden al aan dat het op Solutrans zijn gamma naar beneden zou vervolledigen. Zo is ook gebeurd door de komst van de D ‘2 meter’. Die richt zich op het segment van 3,5 tot 7,5 ton HTG en is ideaal voor de distributie in stedelijke gebieden van gemiddelde tonnage.

Gamma

Deze Renault D, die afgeleid is van de nieuwe Nissan N500, moet wijlen de Mascott opvolgen, maar hij is geen vervanger voor de Maxity, die voortaan nog maximaal in een 3,5 ton versie wordt aangeboden. De nieuwe D krijgt een DTI Euro 6-motor van 150 tot 180 pk ingebouwd, net als een zesversnellingsbak. Die kan zowel manueel als gerobotiseerd (Optitronic, op de 7,5 ton) zijn. Het maximale koppel is beschikbaar vanaf 1200 omw/min. Zoals zijn naam aangeeft, heeft zijn cabine een breedte van 2 meter, tegenover 2,1 m en 2,3 m voor de modellen die afgeleid zijn van de oude Midlum. Het maximale treingewicht bedraagt 11 ton en de lengte waarover de carrosserie gebouwd kan worden, strekt zich uit van 2900 tot 6400 mm.

Comfort

De cabine van de D Cab 2 m is uitgerust met een verwarmde en instelbare opgehangen bestuurdersstoel. Ze biedt plaats voor drie personen, en dankzij de lage motortunnel beschikt de middelste passagier over genoeg beenruimte.

Basisuitrusting :
– automatische airconditioning,
– navigatiesysteem
– 12V-stopcontacten
– talrijke opbergvakken op het dashboard en achter de stoelen,
– gekoelde bekerhouders
– een opbergruimte voor flessen.

Veiligheidsuitrusting

– achteruitkijkspiegels met een korte of een lange arm en ingebouwde richtingaanwijzers
– verwarmde achteruitkijkspiegels (optie).
– remsysteem met ESC-koerscontrole
– een begrenzer,
– een snelheidsregelaar
– een hulp bij het wegrijden op een helling (Hill Start Aid).
– een volledig airbagaanbod

 

Tagged With: renaultNissan NT500mascottmaxity