PostNl verhoogt ambitie voor 2020

Het omzetcijfer van PostNl daalde lichtjes in 2016, omwille van een daling van 11% van de volume geadresseerde post. De opwaartse groeitrend in wereldwijde e-commerce blijft de groei van de pakketactiviteiten en cross border activiteiten versnellen, en de transformatie van het bedrijf resulteert naar verwachting in betere resultaten voor 2020. In 2016 realiseerde PostNl een omzet van 3.413 miljoen  EUR (2015: 3.461 miljoen EUR). Deze daling was duidelijk merkbaar in het vierde kwartaal (955 miljoen EUR tov 1.007 miljoen EUR in 2015), waar de volume geadresseerde post met 11% daalde, terwijl de volume bij pakketten met 9% steeg. Herna Verhagen, CEO van PostNL: ”Dit jaar is onze financiële positie verder verbeterd. Onze netto kaspositie en geconsolideerd eigen vermogen zijn bijna positief. (…) De verandering in het profiel van PostNL van een traditioneel postbedrijf naar een logistiek e-commerce bedrijf was al zichtbaar in de afgelopen jaren, ondersteund door de toenemende wereldwijde groei van e-commerce. We verwachten dat onze pakketten- en crossborder activiteiten de komende jaren sneller gaan groeien dan eerder verwacht. Dit is terug te zien in onze toekomstplannen en ondersteunt de versnelling van onze transformatie.” Verhagen kondigt ook bijkomende investeringen in de infrastructuur van de Pakketten-divisie in de Benelux, maar er komen ook bijkomende ontslagen in de Mail divisie. Volgens sommige bronnen verdwijnen er tot 2020 500 tot 600 voltijdse banen.  

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo