Transportmanagement.be

Van Management 70 (06/2012)

 28/06/2012  Yannick Haesevoets  

EDITO

De griekse DIV

De Belgische Dienst voor de Inschrijving van Voertuigen (DIV) zit met een probleem. Het begon vorige maand al, toen de DIV overschakelde op een nieuw informaticasysteem. Door een opeenvolging van kinderziektes en stabiliteitsproblemen stapelden de aanvragen zich op, en konden nieuwe inschrijvingen niet geregistreerd worden.

Het resultaat: nietsvermoedende kopers van nieuwe voertuigen stonden urenlang aan te schuiven aan de DIV-loketten, om nadien van een kale reis terug te keren. Topman Jean-Paul Gailly smeekte onlangs zelfs in de kranten om weg te blijven bij de DIV, omdat ze de toestroom aan aanvragen simpelweg niet meer kunnen bijhouden. Een behoorlijk pijnlijke situatie, te meer daar professionals die investeren in nieuwe voertuigen er toch van zouden mogen uitgaan dat ze die voertuigen binnen afzienbare tijd ook daadwerkelijk kunnen inzetten. Niet dus. Kortom: ons land is alweer een Belgenmop rijker.

Ook de Griekse Dienst voor de Inschrijving van Voertuigen zit met de handen in het haar, al kampen ze daar met problemen van een heel andere orde. In de eerste vier maanden van dit jaar werden er in heel Griekenland een schamele 100  bestelwagens ingeschreven, waar dat in ons land nog steeds meer dan 11.000 eenheden bedraagt (- 7,8 % t.o.v. vorig jaar). De bestelwagenmarkt houdt zich dus relatief goed staande, en dat is meteen ook de reden waarom we u in deze editie onze nieuwe aankoopgids voorschotelen. Bestellen mag, inschrijven (helaas) nog niet…