H.Essers bestelt 210 Kögel Cargo Rail opleggers

H.Essers heeft 210 nieuwe Kögel Cargo Rails opleggers besteld, die erbij zullen helpen om de CO2-voetafdruk van de Genkse groep zo klein mogelijk te houden.  De 210 Cargo Rail opleggers beschikken over een versterkt chassisframe. Dankzij de in het chassis geïntegreerde grijperkanten, de dekzeilbescherming met grijpers en de speciale assen in de railuitvoering kunnen de Cargo Rail opleggers per spoor worden verladen. Ze zijn ook gecertificeerd conform DIN EN 12642 Code XL, waardoor ze toegelaten zijn voor transport op snelle goederentreinen met een snelheid van tot 140 km/u. H. Essers heeft ook gekozen voor de Heavy-duty ro/ro-uitrusting voor het onbegeleid vervoer per schip en veerboot. Die bestaat uit een diagonale versterking tussen langsdrager en buitenframe, een tien millimeter dikke gesloten glijplaat, een tien millimeter dikke zadelplaat, vier paar sjorringen voor zware lasten met 12.000 kg testkracht alsmede markeringen volgens DIN EN 29367-2. Eén paar standaard ro/ro-sjorringen van voren is vervangen door één paar ro/ro-sjorringen aan de voorkant van het frame bij de koningspen verder buiten rechts en links. Een ander paar standaard ro/ro-sjorringen van achteren is vervangen door een paar sjorringen voor zware lasten vóór de onderrijbeveiliging. Dit voorkomt beschadigingen aan de verlichtingsdragers bij het gebruik van kettingen. Bovendien is een acht millimeter dikke glijplaat in het voorste gedeelte tussen buitenframe en langsdrager gemonteerd. De versterkte zadelpennen in de Ferry-uitvoering met rollen en een tot 2.340 millimeter ingekorte onderrijbeveiliging met glij-ijzers completeren de heavy-duty Ro/Ro-uitrusting.  

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo