Transportmanagement.be

Dockx Group wint de Logistics Project of the Year 2016

 26/02/2016  Claude Yvens  News Logistics, Logistics
Dockx Group wint de Logistics Project of the Year 2016

Dockx Group heeft de prijs van Logistics Project of the Year 2016 gewonnen tijdens de Transport & Logistics Awards.

De prijs van het Logistics Project of the Year beloont in een industrieel of commercieel bedrijf een project voor het beheer van de bevoorradingsketen (supply chain), dat bijzonder efficiënt is. Deze projecten kunnen uitgewerkt worden in samenwerking met een gespecialiseerde logistieke operator.

Resultaat 2016

1             Dockx Group

Dockx

2             AMP

AMP-1200

3             B Logistics

B Logistics

De winnaar in het kort : Dockx Group

De focus van Dockx Select ligt op de logistiek na verkoop van grote pakketten, zowel voor fysieke retailers, als voor webshops. Het gaat dan om de levering van meubilair, sanitair, keukens en elektro. De jury was sterk onder de indruk van de strategische ingreep om een nieuwe dienstverlening te bouwen op basis van competenties die al bestonden in het bedrijf, maar nu samengebracht worden in een nieuwe combinatie. Dockx investeert stevig in opleidingen om de werknemers uit de diverse afdelingen multi-inzetbaar te maken.

Dockx creëert daarmee voor zich zelf een unieke niche in de sterk groeiende markt van de omnichannellogistiek waar alle distributieketens zich mee geconfronteerd zien. Het dossier blinkt uit door tegelijk bondig te zijn en toch een goed becijferd plan te bevatten. Het project is erg nieuw; de eerste prille resultaten moeten in de toekomst nog bevestiging krijgen.

Logistics-Project-of-the-Year-2016

[symple_box style=”boxsucces”] Sterke punten van de drie winnaars [/symple_box]

Dockx Group

  • De geboorte van een nieuwe logistieke oplossing voor omnichannel retailers
  • Een nieuwe dienstverlening ontstaat uit de combinatie van drie bestaande competenties
  • Dockx leidt werknemers op om ze multi-inzetbaar te maken

AMP

  • Een doorbraakproject waarbij AMP in één beweging een grote besparing realiseerde
  • Een voorbeeldige samenwerking met de partners Logflow en Zetes
  • AMP hanteert een statistische methode om actie te ondernemen om zijn klanten op te voeden

B Logistics

  • B Logistics gooit zijn oude gewoonten af en stelt de klant centraal
  • De deur staat open voor nieuwe toepassingen die spoortransport weer aantrekkelijk maken
  • Een goed onderbouwd dossier laat de jury uitkijken naar meer concrete resultaten