DKV-onderzoek wijst uit naar toenemend belang van online diensten

DKV Euro Service nam een grote enquête af onder haar klanten (chauffeurs, fleet managers, planners en/of bedrijfsleiders). Het opvallendste resultaat ervan is dat het gebruik van online diensten in de nabije toekomst zal stijgen.  Het gebruik van online diensten is nog niet volledig ingeburgerd in de Belgische transportsector : 57,89 % van de respondenten gebruikt een online routeplanner, maar dit cijfer bedraagt amper 36,84 % voor diesel/prijsvergelijkers en 33% voor stationfinders. Een derde van de respondenten geeft nochtans steevast aan om in de toekomst meer van deze tools te gaan hanteren. Andere resultaten

  • 75 % van de respondenten duiden aan dat de ontwikkeling van één enkele tolbox voor heel Europa een goede oplossing zou zijn “Goed om weten is dat DKV daar nu al werk van maakt”, zegt Gert-Jan Breij, managing director van DKV Euro Service. Belgische DKV-klanten beschikken nu over een veelvoud aan tolboxen: Satellic (70,8%), Toll Collect (26,8%), de DKV Box (15,4%), de combi Be/Fr/Sp/Po (12,1%) en de Go Maut (11,1%) vormen de top-5.
  • de belangrijkste keuzecriteria voor tankstations zijn de bereikbaarheid en de veiligheid. Dieselprijzen komen op de tweede plaats bij fleet managers en hygiene komt op de tweede plaats bij chauffeurs.
  • Belgische truckchauffeurs zijn meestal fiere chauffeurs. Meer dan 80% van de respondenten heeft aangegeven bijzonder trots te zijn op het beroep, met een score van 8, 9 of zelfs 10/10
  • de favoriete vrachtwagenmerken zijn  Volvo (30,35%), Scania (19,46%), Mercedes (16,34%), DAF (12,06%) en MAN (10,12%).

“Door te peilen naar de meningen van onze klanten kunnen we beter inspelen op datgene wat hen bezighoudt en wat ze echt belangrijk vinden. De resultaten helpen ons om onze klanten nog beter te ontzorgen”, besluit Gert-Jan Breij.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo