Decaigny is beste Opel-dealer

De prijs voor de beste Opel-dealer ging op Best of Vans 2017 naar Opel Decaigny in West-Vlaanderen. “Bestelwagens zijn onze specialiteit”, zegt Sofie Decaigny. “Wij denken mee met de klant, werken volledig op maat en kunnen heel snel leveren.” Opel Decaigny is een familiebedrijf dat startte in 1969 en 10 jaar later officieel Opel verdeler werd. “Opel heeft ons gevraagd om deel te nemen aan deze wedstrijd”, zegt Sofie Decaigny. “Dat is voor ons een blijk van erkenning en vertrouwen.” “We gaan voor 100% klantentevredenheid en vinden het belangrijk dat de klant ons prijst voor eerlijkheid, gedrevenheid en service. We behaalden bij Opel al prijzen voor zowel verkoop als naverkoop. Zo werden we in 2016 bekroond met de Opel Excellence Dealer Award. Al onze medewerkers volgen opleidingen bij Opel.  Omdat we ons op één merk specialiseren, kennen we die voertuigen uiteraard perfect. Om onze klanten in de toekomst volledig te kunnen informeren, ontwikkelen we nu een eigen CRM programma zodat ieder contact met de klant geregistreerd kan worden.” Naast de opleidingen bij Opel volgen de medewerkers ook gespecialiseerde opleiding bij een ombouwer. “Dit resulteert in een select professioneel clubje in een netwerk van ombouwers en maakt het mogelijk om onmiddellijk juist te schakelen met de wens van de klant. Soms kunnen we zelfs een  ander advies aan de klant voorstellen, bijvoorbeeld om te kiezen voor een platformcabine in plaats van een chassiscabine voor een lagere instaphoogte en een hoger laadvermogen.” Marktleider Opel Decaigny is voor de lichte commerciële voertuigen marktleider in onze regio. “We hebben vorig jaar een groei gekend van ongeveer 20%.  Door een groot stockaanbod  kunnen we direct leveren. De wagens staan ook duidelijk vermeld op onze website zodat een B2B-klant in zijn schaarse vrije tijd onmiddellijk alle gegevens en foto’s ziet, waardoor we klanten in heel het land bereiken.” “We hebben niet enkel basismodellen in stock maar ook een groot aantal omgebouwde LCV’s zoals open laadbak, alukasten en kippers. We houden daarbij rekening met de leveringstermijnen en de rotatie per model om voldoende voorraad te hebben. De klanten appreciëren dat en dit heeft mee gezorgd voor de groei.” Om de klanten van de lichte bedrijfswagens een one-stop-shopformule aan te bieden, richtte Opel Decaigny een eigen leaseafdeling op. “We nemen het volledige wagenparkbeheer over en behoeden de klanten van economische verliezen door stilstand van voertuigen. Uiteraard hebben we voldoende testwagens, vervangwagens en aanloopwagens om de klant een snelle en volledige service te verlenen.” Om de infrastructuur te verbeteren investeert Opel Decaigny in Tielt in een extra exporuimte van 1500m². “Zo kunnen we nog meer wagens direct leveren.  Met een gezamenlijke showroom van 2800m² binnen en 5000m² buiten kunnen we de groei aan.”

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo