Transportmanagement.be

Coolblue breidt eigen bezorgingsdienst uit

 06/10/2017  Philippe Van Dooren  News Logistics
Coolblue breidt eigen bezorgingsdienst uit

Coolblue zoekt momenteel in Nederland 1.000 extra bezorgers voor zijn dienst CoolblueBezorgt. Ook in België, waar de dienst pas in juni werd gelanceerd, worden meer medewerkers gezocht.

De dienst CoolblueBezorgt werd in Nederland in 2016 uitgerold. Met deze gratis leverdienst wil de online retailer meer grip krijgen op de last mile delivery van de grote pakketten, zoals witgoed (wasmachines, drogers en koelkasten) en televisieschermen. De bezorgers leveren niet alleen de goederen, maar ze installeren ze ook. Hierdoor werd de webshop voor de kwaliteit van de dienstverlening minder afhankelijk van externe logistieke bedrijven.

Dankzij CoolblueBezorgt groeit Coolblue sterk in dat segment. Op dit moment levert het bedrijf al het grootste deel van deze bestellingen zelf en rijden er al zo’n 100 blauwe bestelwagens rond in Nederland. Dit jaar kwamen er al 250 bezorgbanen bij. Het aantal bestellingen van grote pakketten blijft snel groeien, zodat Coolblue nu op zoek gaat naar 1.000 extra medewerkers voor die dienst.

Ook in België

CoolblueBezorgt werd dit jaar ook in België geïntroduceerd. Eerst werd de dienst met anonieme bestelwagens uitgetest en eind juni ging ze ‘live’. In een interview met de retail-site Gondola zegt Matthias De Clercq, de directeur van Coolblue België, dat de dienst dit jaar nog wordt uitgebreid. Het aantal ‘busjes’ moet groeien van 30 naar 40 en het aantal bezorgers van 50 naar minstens het dubbele.

De bezorging gebeurde aanvankelijk vanuit een depot in Zwijndrecht (Antwerpen), maar dat netwerk wordt binnenkort uitgebreid naar Gent en Wallonië (red.: Luik). “Tegen het eind van het jaar willen heel het land dekken, en moet de dienst ook beschikbaar zijn in Franstalig België”, zegt De Clercq.