Belgische startup Urbantz gaat thuisleveringen Carrefour optimaliseren

De Brusselse start-up Urbantz heeft een partnership ondertekend met Ooshop, de webshop van Carrefour voor de thuisleveringen van  voedings- en healthcareproducten in sommige delen van Frankrijk. De Franse retailer wil zijn dienstverlening optimaliseren en de bezorging beter beheren. Hiervoor schreef hij een tender uit, die Urbantz won. Volgens Stéphane Platel, directeur ‘operaties’ bij Ooshop, beoogt de samenwerking met Urbantz twee objectieven: de beleving van de klant verbeteren en de kostprijs van de leveringen beter in de hand houden. Met app van Urbantz kan Ooshop de leveringsrondes op drie vlakken optimaliseren: het leveringsvenster kan efficiënter door de klant gewijzigd worden; ze integreert een vereenvoudig navigatiesysteem dat onder andere aan Waze is gelinkt; en ze helpt de vertragingen beter te beheren, waarbij een zending desgevallend naar een andere bezorger kan worden overgeheveld.. Na succesvolle tests start het Brusselse bedrijf eind deze maand met de uitrol van de app – een SaaS-oplossing – voor Ooshop. In juli zal deze de leveringen volledig beheren. Volgens Michel Darchambeau, medeoprichter van Urbantz, zullen de ritten op termijn verder geoptimaliseerd kunnen worden dankzij machine learning. (Foto: Josiane fait de la pub)

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo